Leuk dat je geïnteresseerd bent in onze website en artikelen!
De Eerstelijns is een geheel onafhankelijk journalistiek platform dat zich richt op de eerstelijnszorg. Wij steken veel tijd en onderzoek in het uitwerken van artikelen en onze journalisten zijn de top op hun vakgebied. Dankzij onze abonnees en kennispartners kunnen wij onze artikelen met diepgang en visie blijven maken. We zijn een maatschappelijke onderneming. Rendement wordt niet uitgekeerd aan aandeelhouders, maar wordt rechtstreeks weer geïnvesteerd in journalistieke content! Ben jij werkzaam in de eerstelijnszorg?
meld je hier gratis aan.
Zodra je aangemeld bent, ontvang je inloggegevens en lees je via de app ons tijdschrift dat 6 keer per jaar verschijnt!
Ben je werkzaam in een andere sector, ben je een financier, verzekeraar of jurist, draag je de eerstelijnszorg een warm hart toe of ben je een toeleverancier in de eerstelijnszorg? Steun ons dan door voor een klein bedrag lid te worden. Klik hiervoor op de button “abonneren”.
Beste Jane.
Ik ben het eens met deze stellingen,maar wil er toch ook nog bijvoegen,dat ikzelf,(met best wel een opleiding),ook soms moeten heb,met de hele digitale nieuwe wereld,waar we in een sneltrein naar toe racen..en dat voelt soms best wel akelig ,als je toch al ziek bent en dus niet in goeie doen.
Heel herkenbaar. Ik heb dat zelf ook, terwijl ik 40 uur in de week me bezig houd met persoonsgerichte zorg. Als ik het zelf al lastig vind om goede zorg te krijgen en mijn klachten/behoeftes duidelijk te maken, hoe moet dat dan wel niet voor iemand zijn die veel minder bekend is met de zorg? Oplossingen als e-Health, zelf-management en samen beslissen maken het niet altijd makkelijker in de zorg. Dat komt met uitdagingen voor alle patiënten, maar bij uitstek voor degene die minder vaardig zijn.